Wednesday, February 9, 2011

pengalaman beli dinar emas 2

as salam .. ni adalh sambungan entry pengalaman beli dinar emas .. hehehe.. just nk tnjuk gmbr jer.. berlagak ckit.. cehhhhh.. unfortunately dirham perak xdak r skg.. ad kt umh.. nnti2 la aku tnjuk.. hehehe.. ak beli mase 2 rege nya lbh kurg rm615 .. skg emas sdg dlam keadaan x menentu .. aku newbie lgi.. byk lgi bende nk kne blaja .. emas ni ada macam2 jenis bentuk dan pengeluar... tapi ak lebih prefer kpd syiling dinar emas dan dirham perak .. xkish r maner2 distributer.. asl karat die 916 or 999.. 
karat ni bermakna keaslian emas tersebut.. macam emas 999 o org called emas 10 ... 100 peratus emas tulen tanpa campuran logam laen.. jadi dia besifat lembab lembik sedikit.. 


 aku angkt dinar ni coz ni je la y aku mampu bli stakat ni.. pasni klu ader duit lebih ak ingat nk agkt lagi besau r.. 5 or 10 dinar .. wakakaka


lupa plak nak gtau.. ni mas keluaran public dinar under public gold.. spec die sperti di dalm gmbr y terbalik .. hahaha


simpanlah emas utk masa depan yg kita semua xtau apa yg bakal berlaku nnti.. prepare yourself 


aku sebenarnyer ader bende lagi nk citer.. xpela.. nanti kan entry y seterusnya.. adioss.. 
www.tips-fb.com

12 comments:

gabanMorka said...

aku baru beli duit dinar 10,000 iraq, sementara nilai duit diorang jato. saja cuba-cuba nak jadi kaya.

dinar emas macam ni still kumpul duit lagi

kyo_9 said...

camne nk beli bro?
leh beli pakai internet ke?

gabanMorka said...

lupe,camne nak taw nilai karat dinar emas tu?bole bagi tips?

deedee87 said...

kyo_9 - kt internet r senang... website http://www.auraurum.com/
http://www.dinarmas.com/#axzz1DO1LFWxz
http://www.nubex.com.my/

deedee87 said...

gabanMorka
selalunya dinyatakn dalm sijil emas 2
emas 999 lembut senang bengkok emas 926 keras
gune machine khas

Naz said...

nak kena kluarkan zakat ke simpan emas nie?

gabanMorka said...

terima kasih..info berguna

deedee87 said...

Naz - wajib kuarkan zakat..
refer kt sini lebih detail
http://zakat.com.my/zakat-emas

Naz said...

terima kasih bro...

wANieYZ said...

ehm boleh wat hantaran kawen..kan2??? disamping simpanan untuk masa depan...

deedee87 said...

wANieYZ
paling afdhal .. hehehe. ckp r kt yg tersayang.. hantaran gune syiling dinar xmo duit kertas or check..

shahjiehan said...

sj pnh beli..tp emas kat maybank.. masuk 4 bulan..utg rm80 utk 5g sahaja..hehehe...la ni emas dah x dak.. tunggu duit ..kumpui2 dulu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...