Tuesday, January 18, 2011

KISAH BULMA DAN GOKU





Cuti semester baru bermula…
Bulma dibenarkan keluar rumah oleh ibunya.
Setibanya di taman…
Goku :
Hai sayang…
maaf B lambat…
Bulma :
Huhu…
dah janji pukul berapa…?
sekarang pukul berapa …?
Goku:
Alaaa…
relaks la...
lambat sikit je pun…
Bulma :
Sikit apa 15 minit ni b…?
[Goku membetulkan duduknya…]
Goku :
Sayang…
kadang-kadang kita sengaja melewatkan waktu solat…
Sedangkan dulu kita dah pernah berjanji untuk ikut suruhan Dia kan?
Tapi mulianya Allah masih lagi sayang kita…
Bulma :
Err…
Huhu…
Goku :Sayang kenapa pakai baju macam ni ???
Bulma :
Untuk B la…
kita kan dah lama tak jumpa…?
Goku :
Eh…
kalau B yang pakai baju fit mungkin la ada rasional…
sebab badan B 6 pack…hehe…
tapi tak nak la pakai ketat-ketat…
sesak nafas…
Goku :
Orang pakai macam ni pun untuk dia laa…
sayang masih pakai tudung tau…
[Goku membetulkan duduknya…]
Goku :
Sayang,
tutup aurat bukan semata-mata pakai tudung…
Baju mesti longgar supaya tak nampak bentuknya…
Stokin pakai…
Aurat tu mahkota wanita khas untuk suami…
Jangan lah nak tunjuk kat B.,,
Belum masanya lagi sayang..,
Bulma :
Err..,
Huhu,,,
Goku :
B ingat nak bawa adik B tadi...
dapat dia teman kita & jumpa bakal kak ipar dia ni…
Bulma :
Alaaa…
dah lama kita tak jumpa pun B masih nak bawa orang lain join kita?
Huhu…
[Goku membetulkan duduknya…]
Goku :
Sayang..tak manis kita berdua je…
sedangkan orang tengok kita dah rasa tak sedap…
apatah lagi Allah yang Maha Melihat tu tengok kita..
sayang tak segan ke?
Bulma :
Err…
Huhu…
Goku :
Family sayang tak marah ke sayang keluar jumpa B ni ?
Bulma :
Diorang kan dah lama tau kita bersama.
Takkan nak marah kot…?
Goku :
Takkan tegur sikit pun takde ?
Yela…
kita asyik jumpa je…

Bulma :
Kalau B dah bosan dengan sayang,..
cakap je…
tak perlu guna alasan family sayang k ?
[Goku membetulkan duduknya…]
Goku :
B tak beri alasan…
Kita dah lama bersama tapi nikahnya tak…
Semakin lama semakin tak selesa B dibuatnya…
Kalau setiap langkah kita ke masjid untuk menunaikan solat diberi pahala…
agak-agaknya setiap langkah kita untuk berjumpa berdua kat taman ni,
diberi apa ye?
Huhu…
Bulma :
Err...
Huhu…


Bulma :
B…
Cukup…!!!
B dah banyak berubah…
kenapa ni ???
Dah tak sayang sayang ke ???
Dah ada perempuan lain ke ???
Jawablah !!!
[Goku berdiri & kuasa supersaiyanya muncul…
Tapi padangan matanya ke arah bawah sambil bermain…
Dengan api naga kurniaan tuhan…]
Goku :
B memang dah banyak berubah…
B sering lalai ingat pada Allah…
Allah beri macam-macam nikmat pada B…
tapi B buat tak kisah je semua tu...
Dulu kalau sayang tak balas mesej B sebab merajuk dengan B,
B dah gelabah da…
tapi bila B dapat rasa yang B jauh dari Allah…
B buat biasa je…
Allah masih lagi sayangkan B…
Allah beri nikmat kasih & sayang dari sayang...
B bersyukur dapat kenal sayang tapi malangnya…
B tak menjaga sayang sebaiknya…
B tak sepatutnya mulakan semua ni dulu…
Huu…
B nak kembali kepada fitrah B sebab dah banyak berubah.
B memang ada perempuan lain…
Dah lama B ada perempuan lain…
tapi B baru perasan kehadiran perempuan yang amat B sayangi tu.
B amat sayang mereka…


Bulma :
Mereka ???
Sampai hati B !!!
[Mula bergenang air mata Bulma…]
Goku :
B memang ada perempuan lain…
Ibu B yang lahirkan B…
Sejak dalam perut lagi…
dia amat sayang pada B…
Dia jaga B dengan sebaiknya…
Tapi bila B dah besar…
B tak jaga dia pun…
B sanggup melawan cakap dia semata-mata nak ikut kawan B & nak jumpa sayang.
Ibu selalu pesan macam-macam tapi B xdengar pun…
B dengar cakap sayang je…
Bila sayang merajuk dengan B…
B pujuk beriya-iya…
tapi bila ibu terasa hati dengan B…
B cakap “entah pape la ibu ni”…
Huuhu…
kalau dengan adik & kakak B…
lagi teruk B layan…
huhu…
B sayang sayang…
B…
Bulma :
Tak payah nak tipu !!!
[Bulma terus memotong apa yang ingin dikatakan oleh Goku pada dirinya…]


Goku :
B sayang sayang…
disebabkan B sayang sayang…
B nak lepaskan sayang…
B tak nak sayang terus hanyut dengan B…
Kita buat lah haluan masing-masing…
Kenal diri kita…
Kenal Allah…
Ingatlah walau apa yang kita buat…
Allah tak pernah lupa kita…
Sentiasa kita dapat nikmatNya…
B nak korbankan semua ni kerana Allah…
sebelum Allah betul-betul tak hiraukan kita…
& terus biar kita hanyut…
Bulma :
B !!!
Kenapa sekarang ???
[Air mata Bulma mula menitis di pipinya..]
Goku :
Kerana Hidayat dari Allah tak datang selalu…
& hanya datang pada orang yang dipilihNya…
B tak nak nanti Allah tarik balik hidayatNya ni…
Walaupun B bila-bila masa aje boleh jadi SUPERSAIYA…


Bulma :
Sayang sayang sangat kat B…
[Bulma mula mengesat air matanya…]
Goku :
Allah lebih sayangkan sayang…
amat sayang pada kita…
Bulma :
B…
xkesian kat sayang ke ?
[Tidak dapat ditahan lagi air mata Bulma…]
Goku :
B lebih kesian pada sayang…
jika sayang diseksa di akhirat nanti kerana B…
& B xmampu nak tolong sayang waktu itu…
B minta maaf teramat sangat…
B terpaksa lepaskan sayang kerana Allah…
Biarpun sekarang sayang tak redha dengan perpisahan ni…
tapi InsyaAllah berkat keredhaan Allah dengan usaha kita yang sakit keranaNya…
sayang akan faham juga nanti…
terima kasih untuk segalanya…
jaga diri sayang sebaiknya untuk Allah…
Assalamualaikum awak…
[Goku melangkah pergi…dan terbang ke angkasa…
sepenuh kekuatan dipendam dalam diri agar…
tidak menoleh ke belakang untuk melihat Bulma…
yang pastinya sedang terseksa dengan perpisahan ini.
Air mata lelaki Goku akhirnya jatuh jua di apaungan udara…
kerana kesungguhannya melepaskan sesuatu yang disayangi…
kerana ingin mendapatkan keredhaan Allah SWT…]
Wallahu Alam…
www.tips-fb.com

6 comments:

_luVy*dUcky_ said...

best!
tp bkn goku ngn cici ke??
hehehhehe~tp pe2pon msgnye yg jelskn??tq!:)

ShafiqIzwan said...

agaknye sebelum goku ngn cici dia da ade skandal ngn bulma x. haha. btw thanks 4 the info. :)

aienz nawawi said...

tersentuh dgn cite ni
walaupun skang tgh tgk cite tu goku kat laptop
huhu

follow back
=)

cik ungu said...

goku dah masuk islam..~

kluangman said...

akhirnya goku dah dapat hidayah.

Sir amar said...

hah? goku dapat hidayah..haha..dah follow u punyer blog..haha
dari http://siramarakmal.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...